Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor Compartiment STARE CIVILĂ
Acte necesare pentru ...:
-
TRANSCRIERE
Cererea de transcriere este insotita de certificatul sau extrasul de stare civila eliberat de autoritatile straine in original, unde este cazul apostilata, fotocopie si traducere legalizata.
Cererea de transcriere este insotita, dupa caz, de urmatoarele documente:
- fotocopii ale certificatelor de nastere si casatorie, fotocopii ale actului de identitate sau al pasaportului, dupa caz;
- declaratii notariale, din partea ambilor soti cu privire la numele purtat dupa casatorie, in situatia in care, in certificatul/extrasul de casatorie procurat din strainatate, nu se face referire la numele sotilor dupa casatorie;
- in situatia in care parintii minorului au domicilii diferite, parintele care solicita transcrierea certificatului va da o declaratie in fata ofiterului de stare civila delegat cu privire la domiciliul minorului; in cazul in care transcrierea este prin imputernicit, se va solicita declaratie notariala cu privire la domiciliul minorului, daca in cuprinsul imputernicirii nu se face referire la acest aspect.
-
SCHIMBAREA NUMELUI/PRENUMELUI PE CALE ADMINISTRATIVĂ
Cererea de schimbare a numelui trebuie sa fie motivata si sa fie insotita de urmatoarele acte :
- actul de idenitate original şi fotocopie;
- copii de pe certificatele de stare civila ale persoanei care solicita schimbarea numelui;
- un exemplar al MONITORULUI OFICIAL AL ROMANIEI, Partea a III-a, in care a fost publicat, pe cheltuiala solicitantului, extrasul din cererea de schimbare a numelui, exemplar de la publicarea caruia sa nu fi trecut mai mult de un an;
- consimtamantul, dat in forma autentica, al celuilalt sot, in cazul schimbarii numelui de familie purtat in timpul casatoriei;
- copia de pe decizia de aprobare a autoritatii tutelare, in cazurile prevazute de art.7 din O.G. nr.41/2003*;
- cazierul judiciar si cazierul fiscal ale solicitantului;
- orice alte acte pe care solicitantul le considera necesare.
-
DIVORT
- certificatele de nastere ale sotilor in original si copie xerox;
- certificatul de casatorie al sotilor in original care se retine la dosar si copie xerox;
- actele de identitate ale sotilor in original si copie xerox;
- taxa divort 500 lei achitata la Primaria orasului Simeria;
- cerere tip
- dosar plic
-
ÎNREGISTRAREA DECESULUI
- certificatul medical constatator al decesului, intocmit si semnat de medicul sau cadrul sanitar care a constatat decesul;
- actul de identitate al celui decedat;
- certificatul de nastere, de casatorie al persoanei decedate;
- actul de identitate al persoanei care declara decesul, se retine copie xerox.
-
ÎNREGISTRAREA CĂSĂTORIEI
- declaratia de casatorie (se completeaza personal de catre viitorii soti, la primaria locului de domiciliu/resedinta al unuia dintre soti) cu 10 zile înainte de oficierea casatoriei, socotite din ziua inregistrarii pana in ziua casatoriei;
- actele de identitate original şi fotocopie, aflate in termen de valabilitate;
- certificatele de nastere in original si in copie;
- certificatele medicale privind starea sanatatii (prenuptiale), valabile 14 zile de la data emiterii;
- alte acte din care să rezulte desfacerea sau incetarea casatoriei ( sentinte de divort ramase definitive si irevocabile, certificate de deces al fostului sot);
-
ÎNSCRIEREA MENŢIUNII DE DIVORŢ PRONUNŢAT ÎN STRĂINĂTATE
- Sentinţa de divorţ(din străinătate)rămasă definitivă, cu apostila, original şi xerocopie, tradusă în limba română şi legalizată la Notariat;
- Copii xerox de pe actul de idenitate al persoanei care solicita inscrierea mentiunii de divort.
- Dacă nu este specificat în sentinţa de divorţ numele soţilor după desfacerea căsătoriei, declaraţii notariale de la ambii soţi cu privire la numele de familie pe care doresc să îl poarte în urma desfacerii căsătoriei;
- Pentru sentinţele pronunţate în ţările care nu sunt membre în U.E. sentinţa civilă trebuie recunoscută de Tribunalul competent;
- Pentru cetăţenii români cu domicilul în străinătate este necesară adeverinţa de la SPCLEP din care să rezulte ultimul domiciliu avut în ţară;
- Procură specială (dacă este cazul)
Competenţă: Primăria care are în păstrare actul de stare civilă.
PROCURA poate fi dată la la un notar din străinătate, caz în care procura trebuie să conţină:
- Apostila conform Convenţiei de la Haga din 1961, sau dacă ţara nu este membră a Convenţiei de la Haga,
- Supralegalizarea semnăturii de către oficiul consular român din ţara respectivă.
PROCURA poate fi întocmită la misiunea diplomatică sau oficiul consular de carieră al României din ţara în care mandantele îşi are domiciliul, reşedinţa, ori se află temporar.
PROCURA va cuprinde în mod obligatoriu următoarele elemente:
- Numele, prenumele şi domiciliul mandantelui;
- Numele, prenumele şi domiciliul mandatarului;
- obiectul mandatului, care trebuie să fie special (persoana împuternicită îi reprezintă pe solicitanţi in vederea depuneriidocumentelor, pentru înscrierea menţiunii de divorţ pe actul decăsătorie şi/sau de naştere).
-
ÎNREGISTRAREA CĂSĂTORIEI MIXTE
- Declaraţia de căsătorie (se completează personal de către viitorii soţi, la primăria locului de domiciliu sau reşedinţă al unuia dintre soţi) cu 10 zile înainte de oficierea căsătoriei, socotite din ziua înregistrării până în ziua căsătoriei;
- Acte necesare pt. soţul cetăţean străin:
- actul de identitate şi paşaportul în original şi fotocopie, aflate in termen de valabilitate;
- certificatul de naştere în original şi în copie xerox, tradus şi legalizat, apostilat dupa caz;
- alte acte din care să rezulte desfacerea sau încetarea căsătoriei (sentinţe de divorţ rămase definitive şi irevocabile, certificate de deces al fostului soţ) original şi copie xerox, traduse şi legalizate, apostilate dupa caz;
- document eliberat de misiunea diplomatică sau oficiu consular acreditat în România din care să rezulte că cetăţeanul străin îndeplineşte condiţiile de fond cerute de legea sa naţională şi nu există impedimente pentru încheierea căsătoriei în România;
- document eliberat de autorităţile competente ale statului de cetăţenie, de la locul naşterii, datate recent( maxim 3 luni de la emitere) din care să rezulte că nu există impedimente pt. căsătorie;
- declaraţie pe proprie răspundere autentificată de un notar din care să rezulte că viitorul soţ, cetăţean strain, nu este căsătorit şi îndeplineşte condiţiile de fond cerute de legea sa naţională pt. căsătoria în România, regimul matrimonial ales, limba vorbita;
- certificatul medical privind starea sănătaţii (prenupţial), valabil 14 zile de la data emiterii;
Dacă soţul, cetăţean străin, nu cunoaşte limba română, trebuie să fie însoţit la oficiul stării civile unde depune dosarul de căsătorie de către un traducător autorizat, cunoscător de limba respectiva.
-
-
ÎNREGISTRAREA CĂSĂTORIEI PERSOANEI MINORE (16 ani împliniţi)
- Sentinţa emisă de Instanţa de tutelă;
- Declaraţii notariale din partea ambilor părinţi din care să rezulte acordul lor cu privire la căsătoria minorului;
- Adeverinţă medicală din care să reiese ca minorul este apt pt.căsătorie;
- Declaraţia de căsătorie (se completează personal de către viitorii soţi, la primăria locului de domiciliu/reşedinţă al unuia dintre soţi - sediul stării civile) cu 10 zile înainte de oficierea căsătoriei, socotite din ziua înregistrării până în ziua căsătoriei;
- actele de identitate original şi fotocopie, aflate în termen de valabilitate;
- certificatele de naştere în original şi fotocopie;
- certificatele medicale privind starea sănătăţii (prenupţiale), valabile 14 zile de la data emiterii;
- alte acte din care să rezulte desfacerea sau încetarea căsătoriei (sentinţe de divorţ rămase definitive şi irevocabile, certificate de deces al fostului soţ);
Formulare online ...:
Publicații de căsătorie
|