Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor
|
|
|
PRIMIRE - ELIBERARE ACTE |
Adresa: |
Simeria, str. Closca, nr. 17, jud. Hunedoara |
|
Luni Marţi Miercuri |
08:00-16:00 |
Telefon/Fax: |
0254/263628 |
|
Joi |
08:30-18:30 |
email: |
spclep@primariasimeria.ro |
|
Vineri |
08:30-13:30 |
PRINCIPALELE ATRIBUŢII ALE S.P.C.L.E.P. SIMERIA
Serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor, denumit în continuare S.P.C.L.E.P. este organizat ca serviciu în subordinea Consiliului Local al oraşului Simeria, înfiinţat prin HCL nr. 148/21.12.2004.
S.P.C.L.E.P. asigură întocmirea, păstrarea, evidenţa şi eliberarea actelor de stare civilă, a cărţilor de identitate, a cărţilor electronice de identitate şi a cărţilor de alegător în sistem de ghişeu unic.
S.P.C.L.E.P. are următoarele atribuţii principale:
-
întocmeşte, ţine evidenţa şi eliberează certificatele de stare civilă;
-
înregistrează actele şi faptele de stare civilă, precum şi menţiunile şi modificările intervenite în statutul civil, în domiciliul şi reşedinţa persoanei, în condiţiile legii;
-
intocmeşte şi păstrează registrele de stare civilă, în condiţiile legii;
-
întocmeşte, completează, rectifică, anulează sau reconstituie actele de stare civilă şi orice menţiuni efectuate pe actele de stare civilă, în condiţiile legii;
-
actualizează Registrul naţional de evidenţă a persoanelor cu datele de identificare şi adresele cetăţenilor care au domiciliul în raza de competenţă teritorială (com. Băcia, com Rapoltu Mare, orş Simeria);
-
furnizează, in cadrul Sistemului national informatic de evidenţă a populaţiei, date necesare pentru actualizarea Registrului permanent de evidenţă a populaţiei;
-
utilizează şi valorifică Registrul naţional de evidenţă a persoanelor;
-
furnizează, în condiţiile legii, datele de identificare si de adresă ale persoanei către autorităţile şi instituţiile publice centrale, judeţene şi locale, agenţii economici şi către cetăţeni;
-
constată contravenţiile şi aplică sancţiuni, în condiţiile legii;
-
primeşte, în sistem de ghişeu unic, cererile şi documentele necesare în vederea eliberării cărţilor de identitate, cărţilor de alegător;
-
primeşte de la serviciile competente cărţile de identitate şi cărţile de alegător;
-
ţine registrele de evidenţă pentru fiecare categorie de documente eliberate.
COMPARTIMENT EVIDENŢA PERSOANEI
Acte necesare pentru ...:
-
Dovada adresei de domiciliu
DOVADA ADRESEI DE DOMICILIU SE FACE CU UNUL DIN URMĂTOARELE DOCUMENTE:
- acte încheiate în condiţiile de validitate prevăzute de legislatia româna în vigoare (contract de vînzare, de donație, de întreținere, act de partaj voluntar, autorizație de construire, extras CF nu mai vechi de 30 de zile, etc);
- declaraţia scrisă a găzduitorului, persoană fizică sau juridică, de primire în spaţiu, însoţită de unul din documentele prevazute la lit. a), în cazul în care solicitantul nu este titularul spaţiului de locuit;
- declaraţia pe proprie răspundere a solicitantului, însoţită de nota de verificare a poliţistului de ordine publica, prin care se certifică existenţa unui imobil şi faptul că solicitantul locuieşte efectiv la adresa declarată, pentru persoana fizică ce nu poate prezenta documentele prevazute la literele a) si b). Pentru minorii şi persoanele fizice puse sub interdictie, declaraţia se dă şi se semnează de către părinţi sau de către reprezentanţii lor legali;
- documentul eliberat de primăria locului de domiciliu, din care să rezulte că solicitantul sau, după caz, găzduitorul acestuia figurează înscris în Registrul agricol.
Declaraţia de primire în spatiu poate fi dată în faţa lucrătorului din cadrul serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor (în acest caz fiind necesară prezenţa găzduitorului la ghişeu), a poliţistului de siguranţă publică (Anexa 12), a notarului public ori a funcţionarului misiunii diplomatice sau oficiului consular al României. În cazul în care documentul prezentat este grevat de sarcină de uzufruct, declarația se dă de către uzufructuar.
Notă: din documentele prezentate este necesar să rezulte adresa poştală a imobilului precum și că acesta are destinație de locuință.
-
Eliberarea actului de identitate la expirarea termenului de valabilitate, modificarea datelor de stare civilă, anularea documentului, schimbarea sexului ori ca urmare a preschimbării buletinelor de identitate
- cererea pentru eliberarea actului de identitate (formular tipizat ce se pune gratuit la dispoziţia solicitanţilor de către S.P.C.L.E.P.);
- actul de identitate și cartea de alegător, dacă este cazul;
- certificatul de naştere, original şi copie;
- certificatul de căsătorie, dacă este cazul, original şi copie;
- hotarârea de divorț definitivă şi irevocabilă sau certificatul de divorţ (în cazul divorţului pe cale administrativă), dacă este cazul, original şi copie;
- certificatul de deces al soţului/soţiei decedat/decedate, în cazul persoanelor văduve, original şi copie;
- certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, dacă este cazul, original şi copie;
- documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original si copie;
- chitanţa reprezentând contravaloarea cărții de identitate - 7 lei;
În cazul modificării numelui şi/sau prenumelui titularului, prenumelui parinţilor, a datei ori a locului de naştere, precum si în situaţia schimbării sexului, se prezintă şi hotarârea judecătorească rămasă definitivă şi irevocabilă sau, după caz, actul administrativ în baza căruia s-au modificat datele de stare civilă.
Notă: taxa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate se achită la casieria Primăriei oraşului Simeria.
-
Eliberarea actului de identitate la implinirea vârstei de 14 ani
- cererea pentru eliberarea actului de identitate (formular tipizat ce se pune gratuit la dispoziţia solicitanţilor de către S.P.C.L.E.P.), ce va fi semnată atât de minor, cât şi de parinte/reprezentant legal;
- certificatul de naştere, original şi copie;
- certificatul de căsătorie al parinţilor sau, dupa caz, hotarârea judecătorească, definitivă şi irevocabilă sau certificatul de divorţ (în cazul divorţului pe cale administrativă încheiat la notarul public) şi convenţia încheiată cu privire la stabilirea domiciliului minorilor, în cazul în care părinţii sunt divortati, original şi copie;
- documentul cu care părintele/reprezentantul legal face dovada adresei de domiciliu, original şi copie;
- actul de identitate al unuia dintre părinţi sau al reprezentantului legal;
- chitanta reprezentând contravaloarea cartii de identitate - 7 lei;
La împlinirea vârstei de 14 ani, minorul se prezintă la ghişeul serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor, însoţit de unul dintre părinţi sau, dupa caz, de reprezentantul său legal, de persoana desemnată din cadrul centrului specializat aflat sub autoritatea serviciului public de asistență socială sau de persoana căreia i-a fost încredinţat în plasament, pentru a solicita eliberarea actului de identitate.
În situația în care părinții au domicilii diferite, cererea pentru eliberarea actului de identitate se semnează de părintele la care minorul are domiciliul, în conditiile legii.
Pentru minorul care, deşi a fost încredintat, prin hotarâre judecătorească, unuia dintre părinţi, locuieşte statornic la celălalt părinte, se solicită declaraţia de consimtamânt a părintelui caruia i-a fost încredinţat, din care să rezulte că este de acord ca în actul de identitate al minorului să fie înscrisă adresa la care acesta locuieşte statornic.
Declaraţia menţionată mai sus poate fi dată la ghişeu, în prezenta personalului serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor, iar în situatiile în care parintele nu se poate prezenta la ghiseu, declaraţia trebuie să fie autentificată la notarul public sau, după caz, la misiunea diplomatică a României din statul în care acesta se află.
Notă: taxa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate se achită la casieria Primăriei oraşului Simeria.
-
Eliberarea actului de identitate la pierderea, furtul, distrugerea sau deteriorarea actului de identitate deţinut anterior
- cererea pentru eliberarea actului de identitate (formular tipizat ce se pune gratuit la dispoziţia solicitanţilor de către S.P.C.L.E.P.);
- actul de identitate şi cartea de alegator,în cazul deteriorării;
- certificatul de naştere, original şi copie;
- certificatul de căsătorie, dacă este cazul, original şi copie;
- hotarârea de divort, definitivă şi irevocabilă sau certificatul de divorţ (în cazul divorţului pe cale administrativă), dacă este cazul, original şi copie;
- certificatul de deces al soţului/soţiei decedat/decedate, în cazul persoanelor văduve, original şi copie;
- certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, dacă este cazul, original şi copie;
- documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original şi copie;
- dovada eliberată de unitatea de poliție unde a fost reclamat furtul, dacă este cazul;
- un document emis de instituții sau autorităti publice - paşaport, permis de conducere, legitimaţie de serviciu, livret militar ori diploma de absolvire a unei instituţii de învatamânt, cu fotografie de dată recentă, original şi copie;
- chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate - 7 lei;
Notă: taxa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate se achită la casieria Primăriei oraşului Simeria.
-
Eliberarea actului de identitate la schimbarea domiciliului din străinatate in Romania
- cererea pentru eliberarea actului de identitate ca urmare a schimbarii domiciliului din străinătate în România (formular tipizat ce se pune gratuit la dispoziţia solicitanţilor de către S.P.C.L.E.P.);
- certificatul de naştere, original si copie;
- certificatul de căsătorie, dacă este cazul, original şi copie;
- hotarârea de divorţ, definitivă şi irevocabilă sau certificatul de divorţ (în cazul divorţului pe cale administrativă), dacă este cazul, original şi copie;
- certificatul de deces al soţului/soţiei decedat/decedate, în cazul persoanelor văduve, original şi copie;
- certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, dacă este cazul, original şi copie;în situaţia în care numai unul dintre părinţi îşi schimbă domiciliul din străinătate în România, împreună cu copiii minori, este necesar consimţământul celuilalt părinte, dat în formă autentică la notarul public sau copia hotărârii judecătoreşti, definitivă şi irevocabilă, prin care copiii i-au fost încredinţaţi;
- documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original şi copie;
- paşaportul românesc, valabil sau expirat, ori certificatul constatator privind dobândirea cetăţeniei române, emis de Ministerul Justiţiei sau de misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României din strainătate, original şi copie; pentru paşaport sunt necesare fila informatizată şi filele destinate aplicării vizelor şi ştampilelor autorităţilor de frontieră, original şi copie;
- actul de identitate şi/sau paşaportul, eliberate de autorităţile străine; pentru paşaport sunt necesare copii ale filei informatizate şi ale filelor destinate aplicării vizelor şi ştampilelor autorităţilor de frontieră, dacă este cazul;
- chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate - 7 lei;
Notă: taxa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate se achită la casieria Primăriei oraşului Simeria.
-
Eliberarea actului de identitate la schimbarea domiciliului, schimbarea denumirii străzii sau a renumerotării imobilelor
- cererea pentru eliberarea actului de identitate (formular tipizat ce se pune gratuit la dispoziţia solicitanţilor de către S.P.C.L.E.P.);
- actul de identitate şi cartea de alegător, dacă este cazul;
- certificatul de naştere, original şi copie;
- certificatul de căsătorie, dacă este cazul, original şi copie;
- hotarârea de divorţ, definitivă şi irevocabilă sau certificatul de divorţ (în cazul divorţului pe cale administrativă), dacă este cazul, original şi copie;
- certificatul de deces al soţului/soţiei decedat/decedate, în cazul persoanelor văduve, original şi copie;
- certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, dacă este cazul, original şi copie;
- documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original si copie;
- chitanţa reprezentând contravaloarea cărții de identitate - 7 lei;
Notă: taxa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate, se achită la casieria Primăriei oraşului Simeria.
-
Eliberarea cărții de identitate la dobândirea cetățeniei române
- cererea pentru eliberarea actului de identitate (formular tipizat ce se pune gratuit la dispoziţia solicitanţilor de către S.P.C.L.E.P.);
- certificatul constatator eliberat de Ministerul Justiţiei ori de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României în străinătate, original şi 2 copii; în cazul minorilor care au împlinit vârsta de 14 ani si nu sunt înscrişi în certificatul constatator care atestă dobândirea cetăţeniei de către unul dintre părinti, aceştia sunt îndrumaţi pentru clarificarea cetăţeniei către Ministerul Justiţiei;
- certificatele de stare civilă ale solicitantului, precum şi cele ale copiilor săi cu vârsta mai mică de 14 ani, care dobândesc cetăţenia româna împreună cu părinţii, original şi copie (certificatele trebuie să fie eliberate de autorităţile române);
- documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original si copie;
- un document cu fotografie, cu care solicitantul poate face dovada identităţii, respectiv: paşaport, permis de conducere sau act de identitate străin, original şi copie;
- chitanta reprezentând contravaloarea cărţii de identitate - 7 lei;
La eliberarea actului de identitate, persoana în cauză va preda permisul de ședere eliberat de Inspectoratul General pentru Imigrări pentru a fi remis structurii emitente împreuna cu una dintre copiile certificatului constatator eliberat de Ministerul Justiției ori de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României în străinătate.
Notă: taxa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate, se achită la casieria Primăriei oraşului Simeria.
-
Eliberarea cărţii de identitate provizorii când persoana fizică nu posedă toate documentele necesare pentru eliberarea cărţii de identitate
- cererea pentru eliberarea actului de identitate (formular tipizat ce se pune gratuit la dispoziţia solicitanţilor de către S.P.C.L.E.P.);
- 3 fotografii marimea 3x4 cm cu banda alba de 7 mm. la bază (tip B. I.);
- documentele pe care solicitantul le poate prezenta, din categoria celor cu care, potrivit legii, se poate face dovada numelui de familie si a prenumelui, a datei de naștere, a stării civile, a cetăţeniei române, a adresei de domiciliu;
- chitanța reprezentând contravaloarea cărţii de identitate provizorii - 1 leu;
Notă: taxa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate, se achită la casieria Primăriei oraşului Simeria.
-
Eliberarea cărții de identitate provizorii cetățenilor români cu domiciliul în străinătate, care locuiesc temporar în România
- cererea pentru eliberarea actului de identitate cetățenilor români cu domiciliul în străinatate și reședința în România (formular tipizat ce se pune gratuit la dispoziţia solicitanţilor de către S.P.C.L.E.P.);
- certificatul de naştere, original şi copie;
- certificatul de căsătorie, dacă este cazul, original şi copie;
- hotarârea de divorț, definitivă şi irevocabilă sau certificatul de divorţ (în cazul divorţului pe cale administrativă), dacă este cazul, original şi copie;
- certificatul de deces al soţului/soţiei decedat/decedate, în cazul persoanelor văduve, original şi copie;
- paşaportul, aflat în termen de valabilitate, care atestă statutul de cetăţean român domiciliat în străinatate, original, şi copii ale filei informatizate și ale filelor destinate aplicării vizelor și ștampilelor autorităților de frontieră, precum și copii ale acelorași file ale pașaportului străin, pentru situația în care solicitantul a intrat în țară cu un document de călătorie emis de o autoritate străină;
- dovada adresei de reședință din România;
- două fotografii mărimea ¾ cm, având la bază o bandă albă de 7 mm;
- chitanța reprezentând contravaloarea cărții de identitate provizorii - 1 leu;
Notă: taxa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate, se achită la casieria Primăriei oraşului Simeria.
-
Înscrierea în actul de identitate a mențiunii privind stabilirea reședinței
- cererea pentru înscrierea în actul de identitate a mentiunii privind stabilirea resedintei (formular tipizat ce se pune gratuit la dispoziţia solicitanţilor de către S.P.C.L.E.P.);
- actul de identitate al solicitantului;
- documentul cu care se face dovada adresei de reședintă, original și copie;
- declarația găzduitorului.
Formulare online:
-
CERERE pentru ELIBERAREA ACTULUI DE IDENTITATE cetăţenilor români cu domiciliul în străinătate şi reşedinţa în România
-
Cerere pentru Eliberarea Actului de Identitate ca urmare a schimbării domiciliului din străinătate în România
-
Cerere pentru Eliberarea Actului de Identitate
-
CERERE pentru ÎNSCRIEREA în ACTUL DE IDENTITATE a MENŢIUNII privind STABILIREA REŞEDINŢEI
-
DECLARATIE OUG nr.97/2005
-
DECLARATIE spaţiu proprietar
-
DECLARATIE spaţiu proprietar mandatar
|